vrijdag 17 oktober 2014

HIGHLIGHTEN, CONTOUREN EN BRONZER


Een gevoelsmatige discussie. En waarom? Omdat het per persoon verschilt, het verschilt per gezicht, maar ook wat JIJ mooi vind. Iedereen is helemaal in de ban van de 'Kardashian' look. Nou ja, bijna iedereen, want ik heb er echt een gruwelijke hekel aan - understatement!-.  Ik vind dat ze eruit zien alsof ze in de modder hebben gerold en de helft niet hebben schoongemaakt. Het is niet een 'normale gloed'. Dat is de gloed waar ik van hou, gewoon een gezonde gloed, zonder lagen make up. Die meiden zitten niet voor niets uren in de make up. Dus als dat is wat je zoekt, dan moet je echt even googlen. Want ik kan je dan niet helpen. ;-)

Het heeft mij een hoop maanden gekost, voordat ik een fijne routine had gevonden. Want op internet zijn genoeg 'hoe het moet', maar niet 'hoe het bij mij staat'. Ik heb nooit veel lagen op - dus dekkende foundation, dekt nooit helemaal bij mij, omdat ik een lichte laag (en opbouw) erop doe -, dus kan ik niet een sterkte contour lijn op mijn gezicht hebben. Dat is gewoon raar. 

Ik gebruik de foto van de Maybelline Dream Matte Mouse, want op deze is het heel goed te zien en uit te leggen.



WHAAAAAHAHAHAHAHHAA!!!!

Ik gebruik GEEN contour, ik heb dat niet nodig, mijn jukbeenderen springen er genoeg uit met blush en bronzer. 
Ik heb redelijk een ovaal gezicht. Bronzer, ik gebruik de bekende 3-techniek. Je begint net boven de slaap. Ik trek deze niet te ver naar mijn voorhoofd, want ik vind juist dat dit een modderig gezicht geeft. Vervolgens trek ik de borstel over mijn jukbeen. Als je voelt met je vinger, voel je bij je oor een bot. Vanaf de bovenkant van je oor (dus voor je oor) trek je deze richting je mond, maar LET OP, trek deze niet te ver door, anders krijg je weer een raar gezicht. Ik stop bij de 'bal' van mijn wang (dus zet even een glimlach op). Vervolgens trek ik de borstel terug naar mijn oor en naar beneden, onder mijn kin. Ook hier moet je opletten dat je niet te naar je kin toe gaat, anders krijg je zo'n punt kin (leuk voor Halloween). En daarna trek ik de borstel in een strakke lijn langs mijn nek naar beneden. Het laatste heeft niets met de 3-techniek te maken, maar hiermee is mijn gezicht en nek wat meer gelijk. Dan doe ik ook bronzer naast mijn neus -gewoon met de fluffy brush - en op het puntje van mijn neus. Wat je nooit mag overslaan is blenden, zoals de foto laat zien, harde lijnen zijn niet mooi. Ik gebruik een grote fluffy borstel en doe er weinig op. A little goes a long way! Let ook erop dat je de bronzer goed naar de haarlijn trek, anders heb je een vreemde lijn bij je haren. - dat heb je ook als je de foundation niet ver genoeg doe, heel vreemd -. 
Daarna ga ik verder met de blush. Ik heb de ELF Baked Blush. En hiermee doe ik het highlighten en de blush. Ik zou niet meer zonder deze blush kunnen, want hiermee heb je weer een product minder in de tas. Multi functioneel dus en hiermee krijg je dus een 'normale gloed'. Wat ik hier doe is dat ik met de blush over de bronzer ga. Het lijkt alsof de bronzer dan niet zijn werk doet, maar geloof me, die doet nog steeds zijn werk. Dit doe ik tot de slaap, maar door mijn bril zie je dat niet. -NARF- Dan maak ik een glimlach en doe ik het ook op mijn wangen. LET OP, dat je echt de rondingen van je wang volgt. Bij een bril is dit nog meer van belang, want misplaatste blusher onder het glas is a no go. Vervolgens doe ik een beetje op mijn voorhoofd, bovenste gedeelte op mijn neus, boven mijn lip en op mijn kin. Deze gedeeltes doe je een beetje! Echt een beetje, ander glim je de gehele dag op vreemde plekken, haha. 
Heb je te veel - overkomt ons allemaal - ga dan met een grote - zonder product - fluffy borstel erover. Werkt dit niet? Dan kan je ook met je poeder borstel nog erover gaan. 

Probeer gewoon uit wat het beste bij jouw gezicht past, maar ook jou als persoon. 

En dat is hoe ik het fijnste vind. Verwacht niet dat je binnen korte tijd DE manier heb gevonden voor jouw gezicht, want ik begon toen ik 19 was - lekker laat -, 7 (?) jaar geleden ging ik voluit met make up en nu heb ik een fijne manier gevonden. 

Have fun.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten